شیطان کوه

شیطان کوه کوهی است در شرق شهر لاهیجان، استان گیلان. منطقه ای سرسبز، دیدنی و خوش آب و هوا که در هر چهار فصل سال یکی از دلپذیرترین مناطق گردشگری ایران محسوب شده و تعطیلات و مسافرتی خاطره انگیز را برای شما رقم می زند.

شیطان کوه در روزگاران گذشته به شاه نشین کوه معروف بوده که برکه ای به عرض 200 متر و طول 70 متر در جلوی آن قرار داشت که برای ذخیره ی آب برای آبیاری از آن استفاده می شده است. امروزه این برکه به دریاچه ای مصنوعی بدل گشته، با جزیره ای در میان و عمارت زیبا و کوچکی که در جزیره خودنمایی می کند. این دریاچه محل تامین آب آبشاری مصنوعی اما بسیار زیبا و دیدنی است که از دل شیطان کوه می گذرد.

نامگذاری شیطان کوه

همانطور که پیشتر آمد، در گذشته این منطقه به شاه نشین کوه معروف بوده و عده ای معتقدند که نام شیطان کوه، شکل تغییر یافته شاه نشین کوه می باشد. اما در این باره نمی توان با قطعیت نظر داد. با این حال، نام شیطان کوه امروزه آن چنان جا افتاده است که نه تنها ساکنین لاهیجان، بلکه همه ایرانیها با این نام آشنا می باشند. در اطراف شیطان کوه کسبه بسیاری از مشاغل مختلف هستند که نام واحد صنفیشان را از این نام برگرفته اند.

استخر لاهیجان

برکه ای که در جلوی شاه نشین کوه قرار داشت، امروز به دریاچه ای مصنوعی با نام استخر لاهیجان تبدیل شده است. در میان این استخر، یک جزیره مصنوعی قرار دارد که عمارت زیبا و کوچکی در میان آن خودنمایی می کند. گرداگرد استخر از سنگفرش وسیعی پوشیده شده که محل بسیار مناسبی برای قدم زدن یا ورزش صبحگاهی پدید آورده. قهوه خانه های سنتی با چای و قلیان و انواع غذاهای محلی گیلانی پیرامون استخر، یکی دیگر از جاذبه های استخر لاهیجان به شمار می رود.

 

شیطان کوه - 1
شیطان کوه - 2
شیطان کوه - 3
شیطان کوه - 4
شیطان کوه - 5
شیطان کوه - 6
شیطان کوه - 7
شیطان کوه - 8
شیطان کوه - 9
شیطان کوه - 10
شیطان کوه - 11


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: جهانگردی و ایرانشناسی ، ،
برچسب‌ها: