با 7 خوراكي خواب آور آشنا شويد


امروزه به دلیل سبک زندگی پر مشغله خواب مناسب تبدیل به یک پدیده نادر شده است! ولی خوردن قرص‌ خواب ایده خوبی برای این مشکل نیست ، علاوه بر تأثیرات جانبی، کارآمدی را در ساعات کاری کاهش می‌دهد.

بنابراین برای مبارزه با بی خوابی باید یک برنامه غذایی مناسب داشته باشید تا علاوه بر تأثیر خوب بر بدن ، تولید سروتونین ، هورمونی که شما را آرام کرده و به خواب خوب کمک می کند را تسهیل کند. برای تولید سروتونین ، آمینواسیدی به نام تریپتوفان نیاز است ، و برای قادر سازی عملکرد آن نیازمند یک شام سبک به همراه مقدار مناسبی کربوهیدرات و پروتئین است:

 1. ماست

 اگر خواب کافی ندارید بهترین گزینه برای افزودن به رژیم غذایی ماست است. ماست حاوی مقدار مناسبی از کربوهیدرات و پروتئین است که در تریپوفان برای کمک کردن به تولید سروتونین دخالت ندارد.

 2. شیر

به گزارش نیک صالحی یک لیوان شیر گرم قبل از خواب مکمل شام منحصربه فرد محسوب می شود چرا که حاوی تریپتوفان کافی است که به داشتن خواب خوب کمک می کند. علاوه بر این دیگر مواد مغذی شیر نیز برای بدن مفید است.

3. موز

موز نه تنها حاوی تریپتوفان است بلکه حاوی منیزیم ، ملاتونین و سروتونین است که همگی برای داشتن خواب خوب موثرند. همه این مواد مغذی و مواد معدنی به آرامش عضلات بدن ، آرامش شما و در نتیجه خواب خوب کمک می کنند.

 4. سیب زمینی

 علاوه بر داشتن تریپتوفان ، حاوی کربوهیدرات است ، بنابراین اگر مشکلات بی خوابی دارید بهتر است سیب زمینی را در رژیم غذایی خود داشته باشید. چند تا سیب زمینی می تواند بدون تاثیرات جانبی ، خواب مورد نیاز شما را فراهم آورد.

 5. مرغ یا بوقلمون

مرغ یا بوقلمون گزینه خوبی است چرا که منبع غنی تریپتوفان هستند. اگر مقداری مرغ یا بوقلمون (یا هر محصولات ماکی دیگری) بخورید خواب آرامی را خواهید داشت.

 6. آرد جو دوسر

 آرد جو دوسر حاوی پروتئین و کربوهیدرات است و در نتیجه به تولید سروتونین که در خواب خوب موثر است کمک می کند.همچنین آرد جو دوسر حاوی فیبرهای رژیمی است که برای بدن موثر بوده و تولید وزن اضافه نمی کند.

 7. بادام

 به همراه شام و یا به عنوان دسر بادام بخورید ، بادام حاوی تریپتوفان و منیزیم است و یکی از گزینه های سالم برای رژیم غذایی محسوب می شود.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: دانستنیها ، ،
برچسب‌ها: