قدرت عجیب و غریب دختر ۸ ساله مازندرانی !!

فاطمه ۸ ساله می تواند یک انسان تا وزن ۸۰ کیلو را روی دوشش سوار کرده و دور اتاق بچرخاند یا اینکه مادر ۱۲۶ کیلویی اش را با استفاده از یک چارپایه روی دوش خود سوار کرده و چند متر راه ببرد.


دختر ۸ ساله ساروی دو برابر دیگر همکلاسی هایش قد و وزن دارد و قدرت وی در بلند کردن اجسام به اندازه یک قهرمان وزنه برداری است. یک دختر ۸ ساله ساروی قادر است مادر  ۱۲۶ کیلویی خود را روی دوشش سوار کرده و وی را با خود از اتاقی به اتاق دیگر ببرد. این دختر فاطمه نادری نام دارد و در محله آرامگاه ساری زندگی می کند. فاطمه دانش آموز کلاس سوم ابتدایی دبستان شهید والفجر ساری است و برخلاف جثه بزرگی که نسبت به همسن و سالان خود در مدرسه دارد هرگز دختر پرخوری نیست و تقریباً به اندازه همکلاسی های خود غذا می خورد.
هنوز درباره اینکه راز انرژی بیش از حد در بدن وی ناشی از چیست؟ بررسی صورت نگرفته است اما همه معلمان و همکلاسی هایش بر این باور تاکید دارند که فاطمه قدرتی برابر با یک ورزشکار حرفه ای وزنه برداری دارد و توان اصلی اش در پاهای قدرتمندی است که خدا به وی عطا کرده است.
پی بردن اینکه انرژی غیر عادی در بدن این دختر چگونه تولید می شود نیاز به بررسی های تخصصی دارد اما اکنون در کمال سلامت است و مثل دانش آموزان دیگر درس می خواند و به مدرسه می رود.
معصومه اصانلو، مادر این دختربچه درباره چگونگی کشف این خصوصیت خارق العاده فاطمه می گوید: سال ۱۳۸۰ ازدواج کردم و فاطمه در سال ۱۳۸۲ متولد شد. وزن و اندازه اش به هنگام تولد بزرگتر از بقیه نوزادان بود.
در حالی که دخترم تازه شروع به راه رفتن کرده بود متوجه شدیم به طرز عجیبی علاقه مندی برای بلند کردن اشیای سنگین دارد. به طور مثال در سن دوسالگی گاز پیک نیک را از زمین بلند می کرد.
اوایل از ترس اینکه مبادا با این کار به دخترم آسیبی برسد سعی می کردیم وی را از انجام این گونه کارها منع کنیم اما همواره وی از کوچک ترین فرصت برای بلند کردن اجسام از روی زمین استفاده می کرد.
وی افزود: بر خلاف مقدار غذایی که فاطمه در روز می خورد وزن وی به طور مرتب بالامی رفت و جثه اش از سایر همسن و سالانش بیشتر و بزرگتر می شد تا اینکه وی را در پیش دبستانی ثبت نام کردیم.
یکی از مربیان مدرسه وقتی علاقه مندی پنهان دخترم به بلند کردن اجسام سنگین را دید پس از چند بار تست گرفتن ما را به مدرسه احضار کرده و در این باره پرس و جو کرد و خواست تا این مساله را جدی تر پیگیر باشیم.
از آن روز تاکنون بارها به شیوه های مختلف او را مورد آزمایش قرار دادیم و متوجه شدیم که خداوند در وجود دخترم نیرویی را قرار داده و با آن وی را قادر می سازد اشخاص و اجسامی که حرکت دادنش برای افراد بزرگسال مشکل و گاه محال است را به راحتی جابه جا کند.

مثلاً او می تواند یک انسان تا وزن ۸۰ کیلو را روی دوشش سوار کرده و دور اتاق بچرخاند یا اینکه مرا که ۱۲۶ کیلوگرم وزن دارم را با استفاده از یک چارپایه روی دوش خود سوار کرده و چند متر راه برود.
دخترم را برای ثبت نام در کلاس های جودو به باشگاه بردم ولی بعداز چهار ماه چون علاقه ای برای ادامه این ورزش نشان نداد از باشگاه بیرون آمد.
وی می گوید: عاشق وزنه برداری و بلند کردن اجسام است اما به هر جا که تصور می کردیم بتوانند در این باره کمکی به ما کنند سر زدیم ولی جوابی نگرفتیم. چون اینجا می گویند ورزشی به نام وزنه برداری زنان وجود ندارد.
دخترم طوری است که باید هر روز انرژی زیاد خود را با بلند کردن اجسام تخلیه کند و اگر مانع شویم عصبانی شده و به در و دیوار مشت می زند یا پرخاش کرده و به سر ما داد و فریاد می کند.
فاطمه دختر ۸ ساله ساروی نیز دراین باره می گوید: عاشق بلند کردن اجسام از روی زمین هستم. وقتی مادرم در خانه نیست همه کارهای خانه را انجام می دهم اما اصلاً خسته نمی شوم.
یک روز در ایام محرم بود و مسئولان مدرسه برای همه بچه های اول تا پنجم آش نذری درست کرده بودند. من داشتم برای خوردن آب می رفتم مدیر و ناظم می خواستند دیگ بزرگ آش را جابه جا کنند اما زورشان نمی رسید. من کنارشان رفتم و یک طرف دیگ را گرفتم. آنها هم طرف دیگر را بلند کردند. همه از اینکه دختری به سن من می تواند اجسام به این سنگینی را بلند کند تعجب کردند.

هر بار که زنگ ورزش داریم چون من از دویدن زود خسته می شوم وسط حیاط می ایستم و دو سه تا از دوستانم دست همدیگر را می گیرند و من آنها را دور خودم می چرخانم. اوایل بچه ها از این کار می ترسیدند اما الآن دیگر صف می ایستند تا من آنها را بچرخانم.
از فاطمه می پرسیم از اینکه اجسام سنگین را روی دوش خود می گذاری بدنت درد نمی کند، پاسخ می دهد: اصلاً دردی را احساس نمی کنم. من فقط وقتی تند می دوم خسته می شوم.
حالافاطمه ۷۳ کیلو وزن دارد، تقریباً دو برابر همسن و سالان خودش، جثه اش هم از همه بچه های کلاسش بزرگتر است. این
دختر بچه عاشق خوردن تخم مرغ و املت است. هرروز صبحانه را کامل خورده و به مدرسه می رود. درسش تقریباً خوب است اما خودش می گوید از ریاضی خیلی خوشش نمی آید. اصلاً بچه خارق العاده ای از نظر مقاومت بدنی در برابر بیماری نیست و به گفته مادرش تقریباً همانند همه بچه ها سرما می خورد و مریض می شود. اکنون ۱۴۲ سانتی متر قد دارد و تنها بچه خانواده است.


برچسب‌ها:

 

ازدواج مرد ۸۰ سانتی با زن ۱۸۸ سانتی! +عکس

این مرد کوچک به نام ورن ترویر که بازیگر چند فیلم از جمله هری پاتر و چند فیلم دیگر هالیوود هست با دوست خود به نام Geneviève Gallen که معلم یوگا هست ازدواج کرد.

قد او تقریبا نزدیک به ۱۸۸ سانتیمتر می باشد اما با این حال این باعث نشده که با شوهر ۸۰ سانتی خودش احساس خوشبختی نکند.


برچسب‌ها:

 

سرنوشت و ازدواج عجیب برای خواهران دوقلو! + عکس

دو دختر متولد اندونزی که دوقلو هستند بعد از ۲۹ سال همدیگر را در حالی پیدا کردند که در فاصله ۴۰ کیلومتری از هم در جنوب سوئد زندگی میکردند. آنها در ژانویه سال پیش همدیگر را پیدا کردند و بعد از انجام تست ” دی ان ای” مشخص شد که خواهر هستد.
این دو خواهر ۲۹ سال پیش توسط دو خانواده سوئدی از یتیم خانه ای در اندونزی به فرزندی گرفته شدند. اما هیچیک از این خانواده ها از وجود دختر دیگر اطلاعی نداشت.
یکی از خانواده ها در حالیکه سوار تاکسی آن محل را ترک میکرد توسط راننده تاکسی که احتمال میرود پدر این دو دختر باشد فهمیدند که این دختر خواهر هم دارد و همان زمان نام اندونزیایی این دو دختر را روی برگه ای نوشتند و نگه داشتند.

حدود ۲۹ سال از آن زمان گذشت و یکی از این دختران تصمیم گرفت خانواده اصلی اش را پیدا کند و پدر و مادر با دادن اسمها به او وی را راهنمایی کردند.
این دختر با جستجوی نام کسانی که از اندونزی به فرزندی خانواده های سوئدی در آمدند توانست خواهرش را در فاصله ۴۰ کیلومتری از خودش در سوئد بیابد. جالب اینجاست این دوخواهر هردو معلم هستند. هردو دو سال پیش و در یک روز ازدواج کردند.
بعد از انجام تست دی ان ای این دو خواهر بیشتر وقتشان را باهم سپری میکنند و تصمیم گرفته اند به دنبال پدر و مادر واقعی شان به اندونزی سفر کرده و آنها را بیابند.


برچسب‌ها:

دوستان عزیز عضو سایت شوید تا یکی از فعالان گروه کاربران شوید. 


برچسب‌ها:

 یک ترفند جالب در نرم افزار یاهو مسنجر

اگر از کاربران همیشگی مسنجر محبوب، یاهو مسنجر باشید، حتمأ به این موضوع پی بردید که نمایش PM ها گاهی چه آزاردهنده میشود؟ به ویژه وقتی مشغول کاری هستید و با ارسال PM از جانب دوستانتان پنجره PM به طور مزاحمی ظاهر میشود.

 

به خصوص وقتی شخصی در کنار شما حضور دارد این موضوع آزاردهنده تر نیز میشود. پس علاوه بر این موضوع برای تنوع هم که شده خوب است با استفاده از این ترفند نوع نمایش پنجره PM به هنگامی که دوستانتان به شما پیام میدهند را عوض کنید. مطمئن باشید از این تغییر رویه پشیمان نخواهید شد. لازم به ذکر است این نوع نمایش در مسنجر Windows Live Messenger به طور پیش فرض فعال است.

بدین منظور:

نرم افزار
Yahoo Messenger را اجرا کنید.


از منوی
Messenger به Preferences بروید.


در لیست
Category گزینه Messages را انتخاب کنید.


اکنون تنظیمات مربوط به این قسمت را در بخش دیگر پنجره مشاهده میکنید.


حال تیک گزینه
Minimize the message window to the taskbar را از قسمت When I recive a new message بزنید.


در زیر مجموعه آن تیک گزینه
Show messages at the bottom right of screen را نیز بزنید.
دکمه
OK را بزنید تا تنظیمات ذخیره شود.


اکنون منتظر بمانید تا دوستی به شما
PM دهد، سپس خواهید دید پیام او در پنجره کوچکی ابتدا نمایش داده میشود و خودتان میتوانید با باز کردن پنجره PM در Taskbar، پیام او را بخوانید.


دقت کنید اگر گزینه
Show messages at the bottom right of screen را نزنید، این پنجره کوچک هم دیگر نمایش داده نمیشود.


 


برچسب‌ها:

  فرمول درس کردن کیک به نحو احسن                                                          قبل از آماده کردن مواد کیک، فر را روشن کنید تا گرم شود.

- آرد کیک را قبل از استفاده 3 تا 4 مرتبه الک کنید تا هوا بگیرد و کیک خوب پف کند

- بکینگ پودر را در یخچال نگهداری کنید تا خاصیت خود را از دست ندهد و موقع پختن کیک آن را با آرد مخلوط و الک کنید و بعد از اضافه کردن آن ها، مخلوط را زیاد هم نزنید

- برای خوب پف کردن سفیده، مواد را از یک جهت هم بزنید.

- سفیده را باید تا حدی هم بزنید که به صورت خامه در بیاید و از ظرف نریزد و اگر آن را بیش از حد هم بزنید، کیک یا شیرینی شما خشک می شود.

- اگر کمی آرد یا چند قطره آبلیمو به سفیده اضافه کنید، هنگام هم زدن با هم زن دستی زودتر سفت می شود.

- برای آن که کشمش و گردو به طور یکنواخت در همه جای کیک پخش شود و به ته کیک نرود، قبل از اضافه کردن به مواد کیک آن ها را در کمی آرد بغلتانید.

- هیچ گاه کیک داغ را از قالب جدا نکنید تا خرد نشود.

- اگر کیک شما سوخت اجازه دهید تا به طور کامل سرد شود سپس قسمت های سوخته را با چاقو بتراشید و روی آن را با خاکه قند و دارچین، خامه یا مربا پوشش دهید.


برچسب‌ها:

 رمز کاهش وزن پایدار

راه‌های زیادی برای کاهش وزن وجود دارد. ولی سوالی که برای بسیاری از ما مطرح است‌این است که چگونه وزن خود را کاهش داده و‌این وزن به دست آمده را حفظ کنیم. اتکینز، معتقد است که رژیم‌های غذایی‌این کار را انجام می‌دهند؛ همان‌طور که بسیاری از دیگر رژیم‌های غذایی که غذاها را شدیدا محدود می‌کنند نیز براین امر اتفاق نظر دارند. اما بسیاری از مردمی ‌که از رژیم‌های سخت پیروی می‌کرده‌اند دوباره بر سر وزن اولیه خود بازگشته‌اند.

 

 

حال سوال ‌این است که پس چرا رژیم‌ها کار نمی‌کنند؟

کاهش وزن وقتی حاصل می‌شود که کالری کمتری نسبت به آنچه که می‌سوزانیم از غذاها دریافت کنیم، خواه ‌این کالری از کربوهیدرات تامین شود یا از پروتئین و یا از چربی. همیشه هم روشی که برای دیگر افراد نتیجه بخش است لزوما در مورد شما اثربخش نیست.‌این به خود شما بستگی دارد که راه درستی را برای خود بیابید.
صرف‌نظر از‌اینکه چه برنامه‌ای را برای کاهش وزن خود برگزیده‌اید، چند کلید اصلی برای موفقیت شما وجود دارد..

به سوی کامیابی

تغییرات کوچکی در زندگی خود ‌ایجاد کنید.‌آیا می‌توانید شیر یک یا دو درصد چربی را به جای انواع کامل مصرف کنید و سپس وقتی به آن عادت کردید به تدریج انواع خامه گرفته را جایگزین کنید؟ نظرتان راجع به انواع کم چرب سس‌های سالاد، پنیر و میان وعده‌های مورد علاقه‌تان چیست؟
هدفمند غذا بخورید. غذا را مزه‌مزه کنید و خود را با مزه غذا درگیر کنید به طوری که به درستی دریابید که در حال خوردن غذا هستید. جویدن بدون فکر هنگام پخت و پز، رانندگی یا تماشای تلویزیون را فراموش کنید.
سهم‌های غذایی خود را کنترل کنید. وعده‌های غذایی رژیم گیرندگان موفق، بزرگ نیست.
رژیم غذایی مشتمل بر سبزی‌ها، میو‌ه‌، غلات کامل و منابع پروتئینی کم چرب بخورید و مقدار چربی کل خود را محدود کنید.
روز خود را با مصرف یک صبحانه سالم آغاز کنید که حاوی مقداری پروتئین در قالب شیر کم چرب، غلات صبحانه و تخم مرغ باشد. بسیاری از افرادی که اضافه وزن دارند از خوردن صبحانه صرف‌نظر می‌کنند. زندگی خود را مثل یک فرد لاغر شروع کرده و خوردن صبحانه را برای خود یک عادت قرار دهید.
فعالیت ورزشی که از آن لذت می‌برید را پیدا کنید و یا تحرک بدنی را به نحوی در زندگی روزمره خود بگنجانید. به منظور دستیابی به مزایای ورزش در رابطه با سلامت قلب و عروق و سوختن کالری بیشتر، هر راهی را که انتخاب می‌کنید هر روزه تکرار کنید.
سعی نکنید که استرس خود را با خوردن تحت کنترل درآورید. بسیاری از افراد در پاسخ به استرس غذا می‌خورند. متاسفانه خوردن غذا هیچ کمکی به شما در ‌این مورد نخواهد کرد و صرفا کالری دریافتی شما را افزایش می‌دهد. چاره موثر برای حل‌این مشکل ورزش کردن، رفتن به پیاده روی یا تلفن زدن به یک دوست است. فقط استرس را از آشپزخانه خود بیرون برانید!
هر چیزی را که در طول روز می‌خورید ثبت کنید.
برچسب‌های غذایی را برای انتخاب سالم‌ترین غذاها بخوانید. برچسب‌های غذایی اطلاعات خوبی را برای کمک به انتخاب بهتر، در اختیار شما قرار می‌دهند.

موفق‌ها چه می‌کنند؟

گروهی از محققان دانشگاه کلورادو که افراد موفق به کاهش وزن را مورد تحقیق و بررسی قرار می‌دادند به‌این نتیجه رسیدند که کسانی که موفق به حفظ کاهش وزنشان شده‌اند کارهای زیر را انجام می‌دهند:
کالری دریافتی روزانه‌شان را تقریبا در حد 1400 کیلو کالری در روز محدود می‌کنند.
چربی خود را در حد تقریبا 24 درصد کالری روزانه محدود می‌کنند.
روز خود را با خوردن صبحانه آغاز می‌کنند.
انواع مختلف مواد غذایی را می‌خورند و از رژیم‌های هوسی پیروی نمی‌کنند.
مرتبا ورزش می‌کنند و پیاده‌روی را در برنامه روزانه خود لحاظ می‌کنند.
برای باقی ماندن در رژیم، غذاهای مصرفی خود را ثبت می‌کنند.
در ‌این میان یک چیز مسلم است و آن ‌اینکه کسانی که با موفقیت وزن کم کرده‌اند به رضایت از شیوه زندگی خود شامل ورزش روزانه، غذاهای سالم کم چرب و‌ اندام خود رسیده‌اند. افرادی که در لیست کسانی قرار داشتند که وزن خود را برای مدت طولانی پایین نگه داشته‌اند دریافته‌اند که با گذشت زمان تلاش کمتری برای حفظ وزنشان نیاز است.

مزایای کاهش وزن

علاوه بر کمکی که کاهش وزن به تناسب‌اندام و احساس رضایت شخص می‌کند، مزایای هنگفتی نیز برای سلامتی فرد دارد.کاهش حتی 5 تا 10 درصد از وزن می‌تواند خطر ابتلا به دیابت پیشرونده نوع 2 و فشار خون بالا را کاهش دهد.
انتخاب رفتار معقول و عادات غذایی سالم، کاهش وزن عملی است. شما هنوز هم می‌توانید غذاهایی را که دوست دارید بخورید، اما در مقدار کمتر و مصرف روزانه غذاهای مغذی را نیز فراموش نکنید.
جامعه آمریکا سالانه 6 میلیارد دلار را در جستجوی یک ماده معجزه‌گر، صرف محصولات کاهش وزن می‌کند. امروزه ابرقدرت‌های سلامت، شامل انجمن رژیم‌شناسان آمریکا، انجمن قلب آمریکا، انجمن پزشکان آمریکا و دپارتمان کشاورزی‌آیالات متحده همگی براین امر اتفاق نظر دارند که بهترین راه کاهش وزن یک رژیم غذایی متعادل است.
بنابراین پول خود را صرف محصولات اغواکننده‌ای که در‌این زمینه وجود دارد نکنید بلکه پول خود را برای خرید میو‌ه‌ و سبزی‌ها نگهدارید!
دوستدار شما امید پژوهش و محمد دیوجان.

 


برچسب‌ها:

 #*

سریال نامبر گوشی را نشان میدهد ( IMEI )

 

#92702689#*

نمایش : سریال نامبر گوشی ، تاریخ ساخت ، تاریخ فروش ، تاریخ آخرین تعمیرات ( 0000 به معنای نداشتن تعمیر قبلی) برای خروج از این صفحه باید گوشی را خاموش و دوباره روشن کنید.

 

#3370*

با این کد شما از حالت EFR استفاده خواهید کرد که باعث میگردد از حداکثر کیفیت صدای گوشی برخوردار شوید اما در عوض مصرف باطری شما کمی بالاتر خواهد رفت

 

#3370#

حالت EFR را غیر فعال میسازد.

 

#4720#*

گوشی را در حالت کیفیت صدای پائین قرار میدهد و در عوض مصرف باطری شما درحدود 30 درصد کاهش میابد.

 

#4720#* #4720#*

گوشی را در حالت کیفیت صدای پائین قرار میدهد و در عوض مصرف باطری شما درحدود 30 درصد کاهش میابد.

 

#4720#*

حالت قبل را غیر فعال میسازد.

 

#0000#* و یا #9999#*

ورژن سیستم عامل گوشی ، تاریخ ساخت نرم افزار ، و نوع فشرده سازی را نشان میدهد.

 

#30#*

شماره های محرمانه گوشی را نمایش میدهد.

 

#67705646#*

در گوشی های مدل 3310 و 3330 لوگوی شبکه را حذف میکند ( IR-TCI )

 

#73#*

تایمر گوشی و همچنین تمام امتیازات بدست آمده در بازی ها را Reset میکند.

 

#746025625#*

نمایش وضعیت سرعت clock سیم کارت گوشی. اگر گوشی شما دارای حالت SIM Clock Stop Allowed باشد به این معنا خواهد بود که گوشی شما میتواند درحالت کمترین میزان مصرف باطری درحالت Standby قرار بگیرد.

 

#2640#*

کد رمز فعلی گوشی را نشان میدهد. کد رمز گوشی در حالت عادی 12345 می باشد.

 

#7780#*

RESET گوشی یا همان بازگشت به حالت تنظیمات کارخانه ای است. مناسب برای زمانیکه گوشی هنگ کرده است . درواقع درایو C گوشی را ریست میکند ( ریست گوشی بدون حذف برنامه ها و دفترچه تلفن و اس ام اس ) بعد از وارد کردن این کد ، گوشی از شما تقاضای وارد کردن security code را خواهد داشت.

 

#7370#*

فرمت گوشی . مناسب برای زمانیکه گوشی بسیار زیاد هنگ کرده است. درواقع این کد درایو C گوشی را فرمت میکند و البته تمامی برنامه ها و فایلهای موجود بر روی این درایو از بین خواهند رفت . بعد از وارد کردن این کد ، گوشی از شما تقاضای وارد کردن security code را خواهد دا

حالت قبل را غیر فعال میساز


برچسب‌ها:

 پل ها به عنوان بخشی از سیستم حمل و نقل و وسیله مرتبط کردن بخش های مختلفی از کره زمین از دیرباز تاکنون مطرح بودند. در این نوشته قصد داریم تا شما را با تعدادی از "ترین ها " در دنیای پل ها آشنا کنیم.

 

 

 

 

 

 

 

پل "سیدوهه" در استان "هوبه" کشور چین با منظره ای زیبا در ارتفاع 496 متری

از سطح زمین واقع شده و عنوان بلندترین پل جهان را به نام خود ثبت کرده است.

فاصله بین دو ستون اصلی نگاه دارنده پل نیز در حدود 900 متر است.

 

 

 

 

 

پل "بالوآرته" در کشور مکزیک که به تازگی و به منظور وصل کردن دو استان در

شمال غربی این کشور تکمیل شده است با طولی نزدیک به یکهزار و124 متر و

ارتفاع بیش از 400 متر از سطح زمین عنوان مرتفع ترین پل کابلی جهان را از

آن خود کرده است. این پل در دویستمین سالگرد استقلال مکزیک از اسپانیا

افتتاح شده است.

 

 

 

 

 

پل "رویال جرج" بر روی رودخانه "آرکانزاس" در ایالت "کلورادوی" آمریکا از

سال 1929 تا 2003 میلادی با ارتفاعی در حدود 291 متر و طول بخش اصلی آن در

حدود 286 متر حائز عنوان مرتفع ترین پل جهان بود.

 

 

 

 

 

بلندترین سازه پلی دنیا در کشور فرانسه قرار دارد. پل "میلائو" که یک پل

کابلی بر روی دره و رودخانه "تارن" است دارای یک ستون به ارتفاع 342 متر

است. جالب است بدانید در روزهای ابری اینگونه به نظر می رسد که پل در حال

حرکت در بین ابرهاست. این پل توسط طراح انگلیسی لرد "نورمن فاستر" طراحی

شده است.هزینه ساخت این پل 272 میلیون پوند بوده است. تمامی هزینه های این

طرح توسط بخش خصوصی پرداخت شده است.

 

 

 

 

 

چین طولانی ترین پل روآبی جهان به طول بیش از 42 کیلومتر را اخیرا افتتاح

کرده است. این پل عظیم به راحتی توانایی وصل کردن دو طرف کانال انگلستان را

نیز به هم دارد. این پل که بر روی خلیج "جیاوزهون" نصب شده است شهر بندری "کوینگدائو"

و فرودگاه کناری آن را به منطقه "هوآنگدائو" وصل می کند. در ساخت این پل از

5200 ستون، 450 هزارتن فولاد و 2میلیون و300 هزار متر مکعب بتون استفاده

شده است. این میزان فولاد برای ساخت 65 برج ایفل کفایت می کند. رسانه های

چینی هزینه ساخت این پل را 1 میلیارد و 420 میلیون پوند اعلام کرده اند.

 

 

 

 

 

طولانی ترین پل جهان که خارج از از قاره آسیا است پل نصب شده بر روی دریاچه

"پونت چاترین" در جنوب ایالت "لویزیانا" به طول 38 کیلومتر است. این پل

هفتمین پل طولانی دنیا است.

 

 

 

 

 

طولانی تر پل در نیمکره جنوبی "پل ریونیترئو" در کشور برزیل است که دو شهر

"ریودوژانیرو" و "نیترئو" را به وصل می کند. طول این پل 13هزار و290 متر

است.

 

 

 

 

 

پل "واسگا دوگاما" در کشور پرتقال با طول 17.2 کیلومتر طولانی تر پل در

قاره اروپا است. این پل توسط رشته های کابلی و سازه های بتونی نگه داری شده

و نهمین پل بلند جهان است.

 

 

 

 

 

پل ورودی "هامبر" در کشور انگلستان بلندترین پل این کشور است. این پل با

طول 1410 متر در زمان افتتاحش در سال 1981 میلادی طولانی ترین پل جهان بود.

 

 

 

 

 

طولانی ترین پل در کله جزیره انگلستان گذرگاه سرون 2، به طول بیش از 5

کیلومتر است که انگلستان را به کشور ولز وصل می کند.این پل در سال 1996

افتتاح شده است و به منظور کاهش بارترافیکی بین انگلستان و ولز بر روی پل

سرون 1 که در سال 1966 ساخته شد ، به کار می رود.

 

 

 

 

 

پل رودخانه "ساتون یانگتسه" دارای طولانی ترین فاصله بین ستون اصلی پل به

طول 10 هزار و 88 متر است. دو ستون اصلی پل در دو سوی رودخانه قرار دارند.

 

 

 

 

 

قدیمی ترین پل جهان، پل "پونس فابریکیوس" در شهر رم ایتالیا است که در سال

62 میلادی ساخته شده است.

 

 

 

 

 



برچسب‌ها:

 کد پیشواز آهنگ های محسن یگانه برای مشترکین همراه اول :سکوت : ۱۰۱۲۰

رگ خواب : ۱۰۱۱۹

بمون : ۱۰۱۳۵

آسمان همیشه ابری نیست : ۱۰۱۴۰

برای فعالسازی کد آهنگ را به شماره ۸۹۸۹ ارسال نمایید.

 

 دوستت دارم دایی محمد عزیزمی قشنگ


برچسب‌ها:
صفحه قبل 1 ... 346 347 348 349 350 ... 354 صفحه بعد